Pracownia wokalno - muzyczna

to miejsce, w którym uczestnicy zajęć mogą wyzwolić swój potencjał twórczy i pozytywną energię. Młodzi chórzyści będą kształcić umiejętności wokalne oraz wrażliwość, ponieważ muzyka i śpiew mają zdolność wzbudzania emocji, zaspokajają potrzebę ekspresji, pobudzają wartości estetyczne i poznawcze. Poznając muzykę można doskonalić pozytywne cechy charakteru oraz kreatywność, doznawać radości z osiągniętego wyniku artystycznego.

Zajęcia prowadzi pani Wanda Merwińska w sali nr 17 skontaktuj się z prowadzącym zajęcia

CZWARTEK

13.00 - 14.30 grupa dla uczniów ze szkoły podstawowej

14.30 - 16.30 grupa dla uczniów ze szkół ponadpodstawowych

PIĄTEK

11.00 - 13.00 grupa dla dzieci w młodszym wieku szkolnym (grupa zorganizowana)

Prosimy o kontakt z Panią Danutą Pilch w celu zarezerwowania dogodnego terminu zajęć i uzyskania dodatkowych informacji pod numerem telefonu: 71 798 67 06 wew.102 lub przez formularz zgłoszeniowy: pracownia dziecka w młodszym wieku szkolnym.

13.00 - 14.30 grupa dla uczniów z klas IV - VI szkoły podstawowej

14.30 - 16.30 grupa dla uczniów ze szkół ponadpodstawowych

SOLO

Edukacja zdalna:

W czasie edukacji zdalnej zajęcia Pracowni wokalno-muzycznej odbywają się na platformie Teams.

Wszystkich zainteresowanych udziałem w zajęciach zachęcam do kontaktu ze mną za pośrednictwem formularza: skontaktuj się z prowadzącym zajęcia oraz sprawdzania zakładki "Edukacja zdalna" w aktualnościach na stronie internetowej CKT.

1. GŁOS - INSTRUMENT NIEZWYKŁY
Każdy z nas ma w sobie niezwykły instrument, którym może nie tylko tworzyć i wykonywać muzykę, ale także komunikować się, wyrażać emocje. Jest nim nasz głos.
Gdyby chcieć sklasyfikować go podobnie jak inne instrumenty, trzeba by powiedzieć, że to rodzaj instrumentu dętego (choć obecność „strun głosowych” może być myląca). W naszej krtani gra bowiem słup powietrza, przechodzący przez wąską szczelinę między fałdami lub więzadłami głosowymi - to na nie potocznie mówimy „struny”.
Głos jest z jednej strony instrumentem bardzo wygodnym, nie wymaga strojenia, pakowania do futerału, wymiany strun, włosia, poduszek, ustników… Nie trzeba wieloletnich ćwiczeń, by w miarę poprawnie się nim posługiwać. Z drugiej jednak strony – narażony jest na choroby, przemęczenie, wpływ środowiska (dym, zanieczyszczenie). Jego brzmienie zmienia się z wiekiem i stanem zdrowia. Zdrowiem głosu zajmują się lekarze foniatrzy i w pewnym zakresie również laryngolodzy.
Zasadniczo ze względu na barwę i skalę (czyli rozpiętość od najniższego do najwyższego dźwięku) głosy możemy podzielić na kilka grup, jednak podział ten ma nieco uzasadnienia tylko w muzyce klasycznej i chóralnej.

Oto jak brzmią poszczególne głosy kobiece i męskie. Kliknij na nazwę głosu, aby posłuchać jego brzmienia.

Spotkania muzyczne:

1. Jezioro Łabędzie

Obejrzyjcie balet P. Czajkowskiego "Jezioro łabędzie" - zwróćcie uwagę, jak muzyka i taniec wpływają na siebie nawzajem. Życzę miłych wrażeń.

2. Dzisiaj usłyszycie Koncert fortepianowy a-moll, op. 16 Edvarda Griega w wykonaniu Orkiestry Symfonicznej Filharmonii w Szczecinie pod dyrekcją Rune Bergmanna w towarzystwie wybitnego pianisty Joaquína Achúcarro. Ten hiszpański pianista to żywa legenda, geniusz fortepianu, wytrawny artysta i niezwykła osobowość muzyczna. Światowej sławy dyrygent Zubin Mehta porównuje jego grę do wirtuozerskich wykonań Artura Rubinsteina. W hołdzie dla niego Europejska Unia Astronomiczna jego imieniem nazwała małą planetę 2131. Koncert fortepianowy a-moll, op. 16 Edvarda Griega

3. Spotkania muzyczne

Jesteś melomanem i uwielbiasz muzykę klasyczną, a czas izolacji uniemożliwia Ci uczestniczenie w koncertach? A może nigdy jeszcze nie byłeś w filharmonii i chciałbyś się wybrać na muzyczny spektakl? Teraz to możliwe! Dzięki inicjatywie muzyków z Filharmonii Dolnośląskiej w Jeleniej Górze możemy cieszyć się koncertami we własnym domu. Pomysł opiera się na kooperacji wielu pracowników filharmonii: muzyków, techników i dyrygenta. Każdy artysta gra swoją partię w swoim domu. Poszczególne nagrania, zmontowane w całość, tworzą niesamowity koncert.Poniżej prezentujemy dwa nagrania. Pierwsze to "Taniec Łabędzia" z opery Piotra Czajkowskiego i nawiązuje do wcześniejszego artykułu („JEZIORO ŁABĘDZIE” – utwór, który inspiruje pokolenia).

4. Drugi koncert to piękna suita "Poranek" norweskiego kompozytora Edwarda Griega do dramatu "Peer Gynt". W muzycznym opisie wschodu słońca delikatna melodia tworzy w wyobraźni odbiorcy malowniczy krajobraz.

"Taniec Łabędzia"

"Poranek"

5. Moniuszko dla dzieci. 6 grudnia 2019 r. swoją premierę miał nowy album Narodowego Forum Muzyki im. Witolda Lutosławskiego "Moniuszko inaczej śpiewany", nagrany przez chóry projektu Akademia Chóralna – Śpiewająca Polska oraz NFM Orkiestrę Leopoldinum pod dyrekcją Agnieszki Franków-Żelazny. Utwór "Kum i Kuma" niektórzy z Was już śpiewali w NFM podczas Finałowego koncertu Projektu "Akademia Chóralna 2019".

6. Poznajcie sylwetki słynnych kompozytorów, którzy tworzyli muzykę poważną. Zapraszam na krótką prezentację muzyczną:

7. Dzisiaj zajęcia muzyczne skierowane dla naszych najmłodszych uczniów:)
Poznacie i nauczycie się śpiewać piosenki o zwierzętach: lisku, ważce, łosiu, starym niedźwiedziu, jeżyku i dwóch małych pieskach.
Zapraszam na wspólne śpiewanie:


8. Czas podsumować naszą pracę. Padlet to moja propozycja skatalogowania materiałów z Pracowni wokalno-muzycznej. Teraz wszystkie zadania znajdziecie w jednym miejscu. Zapraszam!

CHÓR_CKT

Występy naszego chóru:

Zobacz także: