Powiększanie tekstu
Wersja kontrastowa

Archiwum

Ogólnopolski konkurs plastyczny "Magia szachów "– dziś poznaliśmy laureatów konkursu!

24 października 2025 roku w Centrum Kreatywności Talent odbyła się uroczysta gala finałowa Ogólnopolskiego konkursu plastycznego „Magia szachów”. Wydarzenie zgromadziło młodych twórców, ich opiekunów oraz miłośników sztuki i królewskiej gry. Spośród ponad trzystu nadesłanych prac jury wyłoniło zwycięzców w trzech kategoriach wiekowych. Konkurs udowodnił, że szachy mogą być nie tylko gimnastyką dla umysłu, ale także inspiracją dla niezwykłych, pełnych wyobraźni dzieł plastycznych. W pracach uczestników pojawiły się motywy strategicznych pojedynków, symbolika figur szachowych oraz fantastyczne światy zainspirowane grą. Najmłodsi uczestnicy urzekli szczerością i spontanicznością twórczego wyrazu, odkrywając „magię szachów” na swój wyjątkowy sposób. W grupie średniej dominowały dojrzałe koncepcje i oryginalne interpretacje tematu. Natomiast prace najstarszych uczestników zachwyciły bogactwem symboli, wyczuciem formy i artystyczną dojrzałością.

Kategoria wiekowa: uczniowie klas 0 – III

I MIEJSCE

Aleksandra Bojanowska (9 lat)

II MIEJSCE

Jan Kowalski (9 lat)

III MIEJSCE

Dobrawa Czepulis - Szyszka (9 lat)

Wyróżnienia:

Oliwia Kozdęba 8 lat

Julian Grabowski 7 lat

Agata Drapała 7 lat

Eliza Kuśka 5 lat

Kategoria wiekowa: uczniowie klas IV – VIII

I MIEJSCE

Zuzanna Gębka 12 lat

II MIEJSCE

Agata Owczarek 11 lat

III MIEJSCE

Natalia Maligłówka 10 lat

Wyróżnienia:

Oliver Krajcer 10 lat

Aleksandra Ostrowska 14 lat

Michał Chrzanowski 13 lat

Kategoria wiekowa: młodzież ze szkół ponadpodstawowych

I MIEJSCE EX AEQUO

Amelia Gretkierewicz 15 lat

I MIEJSCE EX AEQUO

Alan Jagiełło 17 lat

Wyróżnienia:

Maja Knop 17 lat

Marta Mioduszewska 19 lat

Martyna Jureczko

Jury podkreśliło, że poziom tegorocznych prac był wyjątkowo wysoki, a uczestnicy wykazali się ogromną kreatywnością i pasją.

24 października 2025 | Powrót do spisu wiadomości

Strona korzysta z plików cookies, aby zwiększyć dostępność serwisu dla osób niepełnosprawnych.